PROGRAM

PRINTA ditt eget program

Wednesday Live kännetecknas av olika typer av talare, klassiska föreläsningar blandat med olika inslag och delvis fram till eventet okända namn. Här kommer du att möta en skön blandning av framtidsspanare, entreprenörer, jurister och smarta kommunikatörer. Vi bjuder också på en hel massa best practise, föreläsare från företag i framkant av utvecklingen. Nedan kan du se ett utdrag ur dagens program, vilket just nu håller på att ta form, och här kan du läsa mer om talarna.


DAGEN

08.30-09.00 | Registrering & kaffe

09.00-09.15 | Var skapas framtidens affär?
Mats Gustafsson– Se mig
– Hör mig
– Var relevant i din dialog
Mats Gustafsson, grundare, Wednesday Relations

                                          

09.15-10.00 | KEYNOTE Det sociala kommunikationslandskapet
Johan RonnestamFacebook, YouTube, Twitter, Flickr, WordPress. Företeelser som för bara några år sedan var helt okända. Nu håller dessa företag på att rita om kartan för hur ett företag kan utveckla och kommunicera sina produkter. Johan visar hur, och tar oss med på en tur in i framtiden.
– Hur påverkar teknologin vårt sätt att kommunicera och göra affärer, vilken makt har konsumenten och hur skall du som företagare förhålla dig till den nya omvärlden?
Johan Ronnestam
, creative director, konsult och entreprenör, Ronnestam.com

10.00-10.30 | Att mäta framgång och effektivitet i sociala medierSimon Sunden
– ROI i sociala medier – bara en bluff eller är allt mätbart?
– Myter kring användandet av sociala medier i Sverige (och det handlar knappast om Twitter).
– Hur fungerar bevakning och monitorering i sociala medier?
– Hur ska jag bevaka och mäta som företag, och hur mäter jag effekten?
– Vad sker i framtiden? Är det du eller webbanalytikern som ska ta stafettpinnen?
Simon Sundén, digital director, Honesty

10.30-11.00 | Kaffepaus

11.00-11.30 | Vikten av att förstå konsumentkultur
Genom att bättre förstå kultur och kulturella förändringar går det också att förstå konsumenterna på en mer genomgripande nivå.
Något som är absolut nödvändigt i en tid av mediefragmentering, generiska produkter och ombytliga konsumenter.
Katarina Graffman, filosofie doktor och antropolog, Inculture

11.30-12.00 | CASE     Du sköna nya omvärld
Annelie Gullström– så utnyttjar SEB de digitala arenorna

– En bild av vår syn på det digitala området
– Exempel på vad vi har gjort fram till idag
– Strategier, policys och guidelines
– Något om de utmaningar vi står inför
Annelie Gullström, Head of Digital Media Strategi, SEB

12.00-13.00 | Lunch 

13.00-13.30 | Juridikens roll i det nya kommunikationslandskapet
– Vem äger vad i den sociala sfären?
– Vad utgör intrång i företagets rättigheter och hur bevakar och beivrar man intrång?
– Får mina anställda göra vad det vill eller hur får jag dem att göra det jag vill?
Anders J Bergkvist, advokat

13.30-14.00 | Det bubblar i positioneringsvärlden!
Martin SnyggSedan Telia lanserade Friendfinder har varje år varit det år då positioneringstjänsterna skulle slå igenom i Sverige. Hur har det gått egentligen? Vilka andra tjänster finns och hur ser samspelet med sociala medier ut i ett online landskap som konstant kräver att kartorna ritas om?
– Hur ser landskapet ut och vilka är aktörerna?
– Nyttan av geodata i en social kontext.
– Tjänsteutbud och innovativa affärsmodeller
– Hur ser framtiden ut?
Martin Snygg, ansvarig FPX Lab, Future Position X
                
14.00-14.30 |  CASE  Hur kan varumärken engagera på riktigt?
Karin ErnerotKarin Ernerot är Creative Director och ligger bakom några av Sveriges mest prisbelönta kampanjer  bl. a. den aktuella Rädda julen för KRAFT/Marabou. En kampanj i sociala medier som bygger på människors speciella känslor för just ”sin” pralin. Vid kampanjens slut hade 360 000 personer besökt sajten och närmare en kvarts miljon svenskar röstat kvar just sin favoritpralin i asken.
Karin Ernerot, creative director, Karinskii

14.30-15.00 | Kaffepaus

15.00-15.30 | Kommunikation och påverkan i de sociala medierna
Brit StakstonMed avstamp i årets valrörelse analyseras nätets roll i påverkansarbetet. Har ni koll på vilka som är de stora påverkarna inom de sociala medierna? Och hur ser samspelet med traditionella medier ut?

Brit Stakston
, mediestrateg och huvudförfattare till Politik 2.0 – konsten att använda sociala medier, JMW kommunikation

15.30-16.15 | KEYNOTE Det nya (affärs)samhället – bortom all teknik
Richard GatarskiDet gamla talesättet man ser inte skogen för alla träd varnar oss för att enbart se på delarna. Därför lyfter vi också blicken och ser de större perspektiven. Med Richards hjälp tar vi rejäl höjd på dom sociala medierna.
– Vi är mer än jag
– Var finns framtiden?
– Våga ta en kort förlust för en lång vinst!
Richard Gatarski, Ekonomie doktor, rådgivare och inspiratör, Weconverse                        

Talarrekryteringen har avslutats men vill du bidra med idéer och kanske sitter på en egen wish list till nästa gång är du naturligtvis alltid välkommen med en rad, live@wednesdayrelations.org

Vi kommer att intervjua och lägga upp filmer eller ljudintervjuer med några av dagens talare – så håll utkik. Här kan du läsa mer om talarna.



PRINTA ditt eget program

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s