TALARE

Wednesday Live kännetecknas av olika typer av talare, klassiska föreläsningar blandat med olika inslag och delvis fram till eventet okända namn. Här kommer du att möta en skön blandning av framtidsspanare, entreprenörer, jurister och smarta kommunikatörer. Vi bjuder också på en hel massa best practise, föreläsare från företag i framkant av utvecklingen.

Läs mer om några av dagens talare . . .


RICHARD GATARSKI – WeconverseRichard Gatarski

Ekonomie doktor Richard Gatarski är en fristående rådgivare, inspiratör och provokatör med passionerat intresse för mediala och sociala innovationer. Mellan 1989 och 2005 var Richard verksam som forskare och lektor vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Han är jurymedlem i Web Service Award och sitter i styrelsen för Nationell IT-användarcentrum (NITA) . Bland hans uppdragsgivare finns Regeringskansliet, Sveriges Riksdag, många internationella företag, universitet och ideella organisationer. I fartfyllda föreläsningar levererar han inspirerande och provocerande exempel och ger praktiska råd för den som vågar utmana gamla tankesätt. Följ Richard på bloggen: www.weconverse.com

JOHAN RONNESTAM – Ronnestam.com
Johan Ronnestam bloggar om trender, reklam, marknadsföring, teknologi och sociala medier på ronnestam.com. Han har blivit utsedd av Microsoft Advertisings nyhetsbrevsläsare som Sveriges ledande auktoritet inom digital kommunikation och modern reklam och var en av grundarna till en av Europas mest framgångsrika digitala kommunikationsbyråer. Under Johans ledning drevs företaget från start till utnämningen till DI Gasell på 4 år. Han är även ledamot i institutionsstyrelsen för Stockholms Universitets Reklam och PR samt arbetar med utbildningar på Berhgs och Hyperisland. Johan har arbetat globalt med kreativ och strategisk kommunikation för varumärken som adidas, BMW, H&M, IKEA, Suunto, Swatch, Absolut Vodka och MTV och har över ett decenniums erfarenhet av digital kommunikation och affärsutveckling.

KATARINA GRAFFMAN – Inculture
Katarina är filosofie doktor i antropologi och en erfaren konsumentantropolog. Sedan 2007 driver hon företaget Inculture. Katarina arbetar med att hjälpa företag med konsumentnära strategier vad gäller affärs- och varumärkesutveckling. Bland kunderna finns Volvo, Ikea, Procordia, SR, DN. Hon undervisar också i ämnet Kulturstudier på Berghs School of Communication och har skrivit boken Konsumentnära varumärkesutveckling. Under Live gräver Katarina djupare i ämnet konsumentkultur.

BRIT STAKSTON – JMWBrit Stakston
Brit Stakston är mediestrateg på kommunikationsbyrån JMW. Hon har en bred erfarenhet av strategisk rådgivning i kommunikationsfrågor och har arbetat med internet sedan begynnelsen i mitten av 90-talet. Idag är Brit en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom sociala medier och företagsutveckling.

KARIN ERNEROT – KARINSKII CONVERSATIONKarin Ernerot
Karin Ernerot är Creative Director och ligger bakom några av Sveriges mest prisbelönta kampanjer  b.la. den aktuella ”Rädda julen” för KRAFT/Marabou. Hon är en av pionjärerna inom digital reklam och har varit ledande kreatör på byråer som Farfar och Tewonder. Idag anlitas hon av reklambyråer och större företag för att skapa starka integrerade koncept. Karin är även gästföreläsare på Hyper Islands Master Classes, Berghs och Forsbergs reklamskola. 2007 grundade hon nätverket She Creatives of Sweden – en gemenskap som enar ett tusental kreatörer över hela Sverige. Läs mer om Karin på karinskii.com

Simon Sundén

SIMON SUNDÉN – Honesty
Simon Sundén är en av delägarna samt digital director på Honesty. Han var med och grundade inernetmarknadsförings-bolaget Iconvert, ett bolag med fokus på marknadsföring inom sociala medier, SEO, webbanalys & konvertering och är idag känd som en av de absolut främsta strategerna inom trafikgenerering via sökmotorer & sociala medier. Simon talar på både lokala som internationella konferenser om sociala medier, SEO och PR. Han har också varit medarrangör till några av de största sökkonferenserna i Sverige. På Wednesday Live kommer Simon att prata om hur du kan mäta effekterna av ditt arbete med sociala medier. Simon driver, för övrigt, en av Sveriges mest lästa bloggar inom sociala medier, SEO & PR.

ANDERS J BERGKVIST
Anders J BergkvistAnders har varit verksam i över 20 år med inriktning på affärsjuridik. Han sitter i olika företagstyrelser, är engagerad sig i Västsvenska Industri- och Handelskammarens olika juridiska arbetsgrupper samt verkar som föreläsare. Anders är också engagerad som mentor i olika ungdomsprojekt. Till de senare hör Picknickfestivalen och Actionpark.

MATS GUSTAFSSON Wednesday Relations
Mats älskar kundupplevelser. Han är grundare av Wednesday Relations och bloggare på Mitt liv som kund, som handlar om kundupplevelser och funderingar kring att vara kund. Mats har över 20 års erfarenhet av marknadsföring, försäljning och kundutveckling som konsult och i olika linjebefattningar. På Wednesday Live är Mats moderator och talar utifrån kundens perspektiv.

Vi kommer att intervjua och lägga upp filmer eller ljudintervjuer med några av dagens talare – så håll utkik. Kika på programmet. 

Direkt till anmälan

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s